Thursday 8 May 2008

Tak lalu ...

.

.
Bila dah demam, semuanya tak lalu. Tak lalu tidur, tak lalu makan. Gemuk ke dia, kurus ke dia, kuat makan ke, tak kuat makan ke ... sama je. Semuanya tak lalu. Hanya berbaring di atas katil dengan badan berselimut dan kaki berstokin, bersabar dalam kepanasan menanti kesembuhan.
.
Saya pun saat ini sedang mengalami penyakit tak lalu. Tapi bukan tak lalu makan dan tak lalu tidur, tapi tak lalu nak menulis. Apabila menziarahi blog sendiri, ada saja ide yang datang, tetapi saat memulakan penulisan, penyakit tak lalu itu datang kembali. Tinggallah artikel yang hanya bermukaddimah tetapi tidak berpenghujung. Pending.
.

"Bangunlah .. jangan malas macam ni", kata beruang A. "Aku tak lalu la ...", jawab beruang B.

.

Saat dan waktu itu terus berjalan. Ia berjalan dengan meninggalkan pelbagai cetusan idea.. pada diri, suasana, alam sekitar dan ragam manusia itu terdapat cerita yang ingin dikongsikan bersama. Tetapi entah kenapa ia gagal membangkitkan semangat saya untuk menulis.
.
Ide itu semakin banyak ... tetapi ia hanya tersimpan di dalam kotak hati dan tidak mampu untuk dicurahkan di atas kertas dek TEPUnya otak saya dikeranakan oleh penyakit tak lalu itu.
.
Moga ada ubat yang bisa menyembuhkan ..





0 comments: