Saturday 16 May 2009

SELAMAT HARI GURU




Salam ...

Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Guru buat seluruh warga pendidik tanah air terutamanya kepada guru-guru, cikgu-cikgu, muallim muallimah, Prof, Doktor, Bro, Mdm dan uztaz-ustaz yang telah banyak mencurahkan ilmu kepada saya.  

- Kepada ustaz dan ustazah saya di Taski Abim al-Furqan Manjoi, terima kasih saya ucapkan di atas kesabaran anda semua akan kenakalan saya ketika itu. 

- Kepada cikgu-cikgu saya di Sekolah Kebangsaan Jelapang pula, terima kasih juga saya ucapkan di atas peluh keringat kalian menyampaikan ilmu kepada saya. 

- Buat mu'allim dan mu'allimah di Sekolah Menengah Al-Hidayah (SMAH), jazakumullah khairal jaza' di atas pengorbanan yang tinggi daripada kalian semua demi membangun sebuah ummah yang diimpi-impikan. 

- To all my lecturers from IIUM Matriculation Centre in Petaling Jaya as well as IIUM Gombak especially from Ahmad Ibrahim Kuliah Of Law (AIKOL), thank you for your knowledge and guidance. 

- Tidak dilupakan juga kepada guru-guru yang sudi mengajar saya secara talaqqi kerana sudi meluangkan masa dan tenaga kalian. 

Di kesempatan ini juga, saya ingin memohon limpahan kemaafan di atas kesilapan dan kesalahan yang pernah saya yang lakukan yang mungkin selama saya bersama kalian, saya pernah menyakiti hati-hati kalian semua. Saya juga mengharapkan redho dan keberkatan dari setiap ilmu dan tunjuk ajar yang pernah kalian curahkan kepada saya. 

Saya amat berterima kasih kepada Allah SWT kerana saya diberikan kesempatan dan peluang untuk berada di bawah bimbingan kalian semua. 

Sesungguhnya inilah antara semulia-mulia amal kebaikan di sisi Allah SWT dan inilah juga tugas-tugas sekalian para anbia' dan rasul-rasul di atas muka bumi ini. Semoga segala pengorbanan dan amal kebajikan yang kalian tumpahkan kepada kami selama ini dibalas oleh Allah SWT dengan pahala yang berlipat ganda. 

Ketahuilah dan berbanggalah bahawa kalian merupakan sebahagian dari nadi-nadi pembangunan ummah. 

SELAMAT HARI GURU

   

0 comments: