Tuesday, 1 January 2008

Selamat Tahun Baru

SELAMAT TAHUN BARU
.
Alhamdulillah, kita masih lagi diberikan nikmat yg berterusan .. nikmat yg berpanjangan dengan melalui satu lagi tahun baru iaitu tahun 2008. Tahun 2007 baru saja kita tinggalkan beberapa jam yg lalu. Terlalu banyak rintangan dan dugaan yg kita tempuhi selama berada di dalam tahun tersebut yg kesemuanya sudah tentu menjadi kenangan pahit & manis serta tinta sejarah buat diri yg melaluinya. Dengan izin Allah SWT, kita masih lagi dipanjangkan umur, dicelikkan mata dan diberikan kesihatan tubuh badan untuk melalui tahun 2008 pula dan kita berdoa kepada Allah SWT agar diberikan kesempatan untuk melewatinya sehingga ke tahun-tahun yg akan datang.
.
Justeru, marilah kita bersyukur kepada Allah SWT dengan memperbanyakkan doa, istiqamah dalam melakukan amal soleh, bermujahadah dalam beribadah dan bermuhasabah ke atas diri sendiri. Semoga dengan ibadah & amalan tersebut, kita akan dianugerahkan oleh Allah SWT dengan keberkatan rezeki yg tidak putus-putus, pahala yg berlipat ganda serta kedudukan yg tinggi di sisi Allah SWT.
.
.
Namun yg mendukacitakan, dalam keghairahan menyambut tahun baru 2008 ini, ada di antara kita yg menyambutnya dengan cara yg haram dengan tidak mengikut lunas-lunas agama yg telah ditetapkan. Mereka menyambutnya dengan konsert nyayian yg melalaikan sehingga solat ditinggalkan, berlakunya percampuran lelaki dan perempuan, perzinaan, perlacuran, tarian separuh bogel, minum arak dan sebagainya … Ini bukanlah cara yg diajar oleh Islam ketika meraikan sesuatu kegembiraan. Tidakkah kamu mengambil iktibar dari kejadian Tsunami yg menimpa penduduk-penduduk Acheh akibat dari kemaksiatan yg mereka lakukan secara terang-terangan di hadapan Allah SWT? Kematian mereka adalah kematian di dalam kecelakaan, bergelimpangan mati berbekalkan dosa dan murka Allah SWT. Apakah mereka punya hujjah untuk dikemukakan di hadapan Allah SWT nanti di akhirat kelak untuk mereka buktikan bahawa mereka tidak layak untuk dihumbankan ke dalam bahang kepanasan neraka? Jangankan amalan mereka yg tidak setebal kulit bawang … jari mereka, mata mereka, mulut mereka, tangan mereka, telingan mereka dan kemaluan mereka sendiri tidak sanggup untuk menjadi saksi di hadapan Allah SWT untuk membantu mereka dari kecelakaan api neraka Allah SWT …
.
Islam tidak pernah melarang kita menyambut sesuatu perayaan atau hari-hari penting yg mengembirakan asalkan ia tidak bercanggah dengan kehendak syarak.
.
Bahkan di dalam sesetengah majlis, Islam menggalakkan nyanyian dan hiburan dimainkan di dalamnya seperti majlis perkahwinan[1], majlis hari raya Eidul Fitri[2]
, hari raya Eidul Adha dan sebagainya. Rasulullah SAW ketika tiba di Madinah juga disambut dengan nyanyian dan pujian terhadap diri baginda SAW … baginda tidak mencegahnya & melarangnya.
.
Ketahuilah wahai sahabat seusiaku …

Sesungguhnya tanpa kita sedari, sebenarnya kita sedang dilalaikan dan dihancurkan oleh golongan Yahudi dan Kristian. Mereka mempunyai pelan tindakan dan perancangan yg cukup besar untuk menghancurkan Islam. Di antara cara mereka menghancurkan kekuatan Islam adalah dengan menghancurkan akhlak dan agama yg ada pada golongan pemuda seperti kita.
.
Philip Fondese pernah berkata: “Ini dia Kristian dan Yahudi telah bangun untuk memerangi Islam. Kedua-dua mereka bercita-cita untuk menghancurkan musuh mereka (Islam)”[3]. Dalam sebuah buku hasil persidangan pekerja-pekerja gerakkan missionari Kristian yg berusaha untuk menjatuhkan umat Islam telah menyebutkan bahawa: “Orang-orang Islam mendakwa bahawa Islam menyahut semua tuntutan kehidupan sosial manusia. Maka kita pula sebagai missionari Kristian berkewajipan menentang Islam dengan kekuatan senjata, permikiran dan spiritual”[4]. Ustaz Jalal al-‘Alim juga mengatakan bahawa "penduduk Palestin yg datang dari Tebing Barat pernah menceritakan bahawa pemerintah rejim zionis mengajak pemuda-pemuda Palestin dalam bentuk kempen teratur untuk bergaul dengan perempuan-perempuan Yahudi terutamanya di pantai-pantai peranginan di laut Mediterranean yg seterusnya menyeret mereka kepada perlakuan zina. Pihak berkuasa Yahudi juga membawa masuk filem-filem seks lucah ke pawagam-pawagam Tebing Barat dan membina rumah-rumah perlacuran percuma berhampiran dengan tempat kerja Palestin".[5]
.
Lihatlah betapa contoh-contoh di atas sedang hebat melanda di negara kita. Anak-anak muda seperti saya menjadi sasaran utama mereka. Pelbagai perkara dilakukan semata-mata untuk menjauhkan kita dari berpegang teguh kepada Islam dan pemikulnya. Konsert-konsert nyanyian dianjurkan begitu hebat sekali; dengan Malaysian Idolnya, Akedemi Fantasianya & entah macam-macam lagi. Rumah perlacuran membiak merata-rata terutamanya di Bukit Bintang. Filem-filem lucah juga bebas masuk ke dalam negara tanpa sebarang tapisan. Anak-anak muda dibiarkan bebas dalam pergaulan yg akhirnya membawa kepada perzinaan yg memalukan dan banyak lagi kalau ingin disebutkan ..
.
Kesemua ini bertujuan untuk meruntuhkan akhlak pemuda Islam sebagai jaminan di mana mereka tidak akan menyertai gerakan penentangan rejim Yahudi & Sekularisma yang sedang berjangkit di dalam sistem pemerintahan umat Islam kini.
.
Inilah kerja Yahudi, Kristian dan golongan umat Islam yg menjadi tali barut mereka … Mereka tidak ada kerja lain melainkan untuk menjatuhkan Islam. Siapakah sasaran utama mereka …? Kita selaku PEMUDA.
.
Sedarlah wahai sahabatku …. Bangkitlah !! Bangkitlah !! Bangkitlah !!
.
.
.
.
.
.............................................
.
[1] Dari Aisyah RA bahawa Rasul SAW bersabda: “Umumkanlah pernikahan ini dan lakukanlah akad di dalam masjid serta pukullah kompang atas pernikahan tersebut” (Hadis riwayat at-Tirmizi)
.
[2] Dari Aisyah RA berkata: “Bahawasanya Abu Bakr datang ke rumahnya di mana pada saat itu ada dua orang jariah yg sedang menyanyi sambil memukul kompang dan Rasulullah SAW berselimut dengan pakaiannya. Lalu Abu Bakar memarahi kedua jariah tadi. Maka Rasulullah SAW mencabutkan selimutnya dan bersabda: Biarkanlah mereka berdua wahai Abu Bakar kerana hari ini adalah hari raya”
(Hadis Sahih riwayat Muslim)
.
[3] Ustaz Jalal al-‘Alim, Seruan Barat: Hancurkan Islam, Hapuskan Pemeluknya.
.
[4] Ibid.
.
[5] Ibid

1 comments:

CresceNet said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.