Saturday 8 March 2008

KAMI MENANTIKAN KEPUTUSAN YG LUAR BIASA DARIPADA MU YA ALLAH ..!!

.
Bismillah ...
.
Alhamdulillah, tempoh pengundian telah pun tamat. Tahun ini merupakan kali pertama saya melaksanakan tanggungjawab saya sebagai pengundi di dalam pilihanraya. Lebih kurang pukul 10 pagi tadi, saya dan ayah telah keluar bersama-sama untuk menunaikan tenggungjawab tersebut di Sekolah Rendah Kebangsaan Jelapang, Ipoh, Perak. Saya tidak perlu beratur panjang dan menunggu masa yang lama untuk membuang undi.
.
“Jangan lipat kertas undi saya”, tegas saya kepada pegawai SPR di tempat saya mengundi.
.
Ini satu lagi mainan kotor yg digunakan oleh SPR untuk pilihanraya kali ini. Sebelum memberikan kertas undi kepada pengundi, pegawai SPR melipat kertas undi tersebut terlebih dahulu sedangkan mereka tidak punya hak untuk melakukan demikian. Itu merupakan tugas pengundi yang jelas-jelas telah disebut di dalam Section 19(5) of Election (Conduct of Elections) Regulations 1981 di bawah perkara “Cara Mengundi”:
.
19(5) Kemudiannya pengundi itu hendaklah melipat kertas undi itu untuk merahsiakan tandanya dan hendaklah memasukkannya ke dalam peti undi dan tanpa kelengahan tidak wajar hendaklah kemudiannya dengan serta-merta meninggalkan kawasan tempat mengundi itu.
.
Ini sudah tentu merupakan suatu helah SPR untuk bermain kotor di dalam pilihanraya kali ini. Tetapi yang menyedihkan, ramai di kalangan pengundi tidak tahu hak mereka. Kami takut lipatan tersebut bertujuan untuk menipu pengundi dengan kertas undi yang telah awal-awal dicalitkan dengan tanda pangkah di tempat selain dari kotak pangkah yang telah disediakan di dalam kertas tersebut dengan tujuan untuk menjadikan undi tersebut ‘undi rosak’. Bagi pengundi yang tidak peka, mereka terus mengambil kertas undi yg telah dilipat tersebut tanpa membuat semakan terlebih dahulu sebelum undian diberi. Once mereka membawanya ke tempat pengundian, mereka tiada hak lagi untuk membuat bantahan terhadap kertas undi yg telah diberikan. Perkara sebegini sangat meluas dilakukan di Kuala Gula, Semanggol kerana BN mengetahui orang-orang Cina majoritinya akan membuat perubahan dengan mengundi BA pada pilihanraya kali ini.
.
Masalah ini membuatkan ayah terpaksa menangguhkan tanggungjawab mengundi sampai ke petang kerana terpaksa bergegas ke sana untuk membuat pemantauan. Terbukti, setelah kami sampai di sana … agen pilihanraya dan jentera keselamatan PAS menunjukkan kertas undi palsu yang telah awal-awal dipangkah yang cuba dibawa dari luar bilik pengundian oleh beberapa orang pengundi yang telah diupah oleh UMNO & BN.
.
Suatu hal yang amat menjijikkan, sejak bila pula kuasa politik negara kita ditentukan oleh warga asing Indonesia dan Thailand?
.
Kalau UMNO & Barisan Nasional benar-benar sebuah parti komponen yang kuat dan berada di dalam kebenaran, mengapa perlu main kotor dalam pilihanraya? Berdirilah dengan sendiri, mengapa perlu menggunakan warga asing untuk menjadi pengundi hantu? Ini cara orang utan, cara barua & cara orang yang tidak bertamadun. Bukan sahaja UMNO & Barisan Nasional, malah SPR dan pihak Polis juga turut sama dijadikan barua-barua UMNO & BN. Undang-undang mana yang mereka pakai ni? SPR yang sepatutnya menjadi badan bebas yang mengawal perjalanan pilihanraya, tiba-tiba menjadi tali barut untuk memenangkan UMNO & Barisan Nasional sehingga membuatkan perjalanan pilihanraya sejak dari hari pencalonan sehinggalah ke hari pengundian menjadi kucar kacir & kelam kabut. Begitu juga dengan Polis ..!! Di manakah kredibiliti dan amanah kalian sebagai badan yang bertanggungjawab menjaga keamanan dan keselamatan Negara? Mereka sepatutnya menjaga keselamatan Negara daripada gangguan dan ancaman warga asing yang datang dari luar? Tetapi apa yg berlaku adalah sebaliknya .. pihak polis sendiri yang menjadi pelindung kepada juak-juak pendatang asing yang diupah untuk menjadi pengundi hantu, dan mereka yang menentang pula yang ditangkap dan dihumban ke dalam lockup. Mereka semua adalah barua-barua UMNO & BN … melanggar undang-undang dan etika mereka sendiri. SPR dan Polis apa ke bende namenye ni …!!!
.
UMNO & BN sepatutnya belajar untuk menerima kekalahan. Sampai bila mereka mahu menipu dan memperbodohkan rakyat. Rakyat sudah letih menelan penipuan demi penipuan yang mereka lontarkan. Kini biarlah rakyat membuat perubahan dan KAMI MAHUKAN PEMIMPIN YANG BENAR-BENAR BERAMANAH DAN MELAKSANAKAN TANGGUNGJAWAB DENGAN PENUH BERKEBAJIKAN.
.
Kamu perlu ingat wahai orang-orang UMNO … kami ini termasuk orang-orang yang dizalimi. Sejarah telah membuktikan sejak dari zaman-berzaman dan abad beradab, kezaliman tidak akan kekal lama bertapak di atas singgahsananya. Keadilan dan kebenaran pasti akan muncul dan membuka mata hati manusia yang dizalimi. Cuma cepat atau lambat sahaja … tetapi yang pasti, pemimpin yang zalim pasti akan tumbang di tangan rakyatnya sendiri samada dengan cara yang begitu menghinakan atau dengan cara terhormat. Tidakkah UMNO & BN mengambil pelajaran daripada sejarah kejatuhan pemuka kezaliman? Lihat Firaun, lihat Namrud, lihat kaum Nabi Lut, lihat kaum Nabi Nuh, lihat Suharto, lihat Shah Iran & lihatlah semua pemimpin-pemimpin yang zalim sebelum kamu …. Apakah mereka semua mati dengan tangisan air yang mendoakan kesejahteraan mereka, ataukah mereka mati dalam keadaan yang penuh dengan kehinaan dan kegembiraan??
.
UMNO & BN, kamu sudah terlalu tinggi memanjat gunung penipuan …. Semakin tinggi gunung tersebut kamu daki, kamu perlu ingat … sekali kamu jatuh, kamu akan jatuh dengan penuh kesakitan!!
.
Tangisan Tok Guru bermunajat kepada Allah SWT sewaktu Program Munajat Rakyat Kelantan
.
Kami tidak berjuang keseorangan. Walaupun jalan kami perit dan berliku … tetapi kami tidak kering doa dan air mata yang mendoakan kemenangan kami dari kalangan mereka yang susah dan dizalimi !! Terlalu banyak mangsa kezaliman yang tidak henti-henti mendoakan kami, dan tidak kurang banyaknya yang mendoakan kehancuran dan keruntuhan kamu, UMNO & Barisan Nasional.
.

Ribuan rakyat yang membanjiri Prog Munajat Rakyat Kelantan
.
Belajarlah menerima kekalahan. Lebih baik kalah cara terhormat daripada kalah dengan penuh kehinaan. Kalau mereka tetap melakukannya lagi, tidak mustahil rakyat akan bertindak di luar jangkaan mereka …..
.
KAMI MENGHARAPKAN KEPUTUSAN YANG TERSANGAT LUAR BIASA PADA PILIHANRAYA KALI INI
.
.
"Kami terima sekiranya kami kalah dengan cara yang bersih. Tetapi kami tidak akan redha sekiranya kami kalah dengan cara menipu. Saya akan tuntut di akhirat kelak", ujar Tok Guru Nik Aziz.

0 comments: